Псевдо уеб-партньори

  • el
  • es
  • id
  • pt
  • se
  • от Тодор Христов на 27.07.2008





    Случвало ли ви се е да се договорите за обмяна на линкове с друг блог и/или сайт, да поставите линкове към вашия уеб-партньор и след известно време да констатирате, че вашият линк просто липсва на страниците на блога/сайта на партньора ви?

    На мен ми се случва да забележа липсата на линкове вече за четвърти път през 2024г., като последният случай е от днес.

    Интересно е да се отбележи, че и четирите случая са абсолютно идентични, въпреки, че става дума за четири отделни блога/сайта, с различни собственици. Идентичното идва поради това, че инициативата за обмяна на линкове винаги е идвала от моите уеб-партньори. Те са се свързвали с мен първи, те са предлагали обмяна, т.е. разговаряли сме и сме договаряли обмяната на линкове по тяхна инициатива.

    Първия път, когато забелязах, че линк към моя блог липсва на страниците на моя уеб-партньор, се свързах по ICQ и попитах какво става. Не получих отговор. След време отново попитах – никаква реакция. После написах е-мейл – отново нищо.

    Вторият и третият ми казус протекоха отново по същия начин, с тази разлика, че третия път получих отговор, от който разбрах, че поради напускане на служителя, който се свърза с мен и договори обмяната на линкове хората от сайта-партньор са заличили линка към моя блог, тъй като не ме познават.

    Е, можеха първо да отворят блога ми и да видят, че техният линк стои там, не са го направили, както и да е… По-важното е, че се договорихме отново да поставят линка към мен, макар и след известно време.

    Днес обаче, след като видях как поредният сайт, с който бяхме уговаряли обмяна на линкове, е премахнал тихомълком линка към блога ми, реших просто да не си правя труда да се свързвам и обяснявам. Изтрих линка към въпросния “уеб партньор” и нямам намерение да го поставям отново.

    Винаги съм намирал този подход за обмяна на линкове за неетичен. Ако преди време си обменил с някой сайт или блог линкове, но поради някакви причини вече не искаш тази обмяна, няма нищо лошо да напишеш е-мейл и да обясниш защо предлагаш да се канселира обмяната. Хора сме, ще се разберем, нали? Особено когато има сериозни аргументи.

    Но да сваляш линковете без дори да известиш отсрещната страна, и това при условие, че сам си предлагал обмяната им, е просто глупаво. Това е много далеч от уеб-партнирането и дори обратното – намирам го за враждебен ход спрямо коректния партньор.

    Ако тази статия ви допада, споделете я в Twitter и Facebook или я запазете в Delicious.


    Харесвате ли това, което четете тук? Абонирайте се с RSS фийд или направете абонамент по е-мейл, за да получавате първи информация за всички мои най-нови статии.




    Thesis 468x60


    Вижте и това:
      Няма други материали по тази тема

    { 2 trackbacks }

    Псевдо уеб-партньори
    07.28.08 at 12:07
    Колегите говорят - от 23 до 31 юли 2024 - Oggin.net, Artblog.nwebi.net, Alabala.org, Spanak.org, Meddesign.blogspot.com, Kreativen.com, Ivostankov.net, Lanix.org, Hotmonitor.org, Internetreklama.com, Eenk.com, Devstorming.com, Bogomil.info, Blog.unone.org
    07.31.08 at 21:07

    { 19 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

    1

    Иво Станков 27.07.08 в 18:07

    Ти го направи цяла трагедия. С един линк повече или по-малко, без значение към теб или от теб – все тая.

    2

    Атанас Янев 27.07.08 в 18:07

    За обмяна на линкове (и по-специално в блогрол) мога да напиша много, но ще се постарая да съм максимално кратък.

    Тук не става дума за договорка, коректност и разни други такива съчинени неща, а става дума за КАЧЕСТВО.

    Ако сме се договорили да линкнем някой сайт, а след време той стане простоват или прекалено рекламно(мекото на -промотимо) ориентиран – честно казано НЯМА да си губя времето, нито секунда, за да уведомя отсрещната страна.

    Нямам представа за какво точно става дума тук, но съм сигурен, че е просто загуба на нерви и време да се тропа с крак против тези неща.
    Никога никой не съм молил за линкове, както и не съм слагал такива без да ги чувствам като качествени неща.

    3

    Angel 27.07.08 в 19:07

    Разбирам какво имаш в предвид, мисля че на почти всеки собственик на сайт му се е случвало подобно нещо. Просто още една проява на неетичност, но какво да се прави :)

    4

    Атанас Янев 27.07.08 в 19:07

    Без да се знае конкретния повод за неетичност е неетично да се правят подобни коментари.

    Към кой сайт е свален линка?
    НоваВизия или друг?

    Ако е към совалка или някой подобен – без да се сърдиш – разбирам ги :)

    5

    Тодор Христов 28.07.08 в 06:07

    Става дума за размяна на линкове сайдуайд между NovaVizia.com и други сайтове/блогове.

    6

    Б.Христов 28.07.08 в 08:07

    “Ти го направи цяла трагедия. С един линк повече или по-малко, без значение към теб или от теб – все тая.”

    Трагично е! Да! Трагичен е факта, че първо търсят, молят се, после стават смешни и неколегиални! Случаят е 100% за материал! На мен когато са ми предлагали обмяна на линкове, е идвало от блогове с Пейдж Ранк 2 или 3. Посещаемост 120-130 влизания. И защо? Темата на блоговете е била далеч по-различна от моята. Ще разменя линк единствено и само с човек с Пейдж Ранк 5 или 4, макар, че естно ви казвам, не визирам никого и в най-скоро време няма да добавям никакви линкове през моя блог!

    Много добре е казано в материала – отворете си очите и четете – махнат линк бе предупреждение! Това мързеливци ли са, какво? Изисква се точно 1 минута, за написването на семпъл мейл!

    И не е все тая! Ако имаш линк през сайта на Кока-Кола до твоя блог, все тая ли е? Пак помисли?

    7

    Тодор Христов 28.07.08 в 08:07

    Ами виж Белчо, за някого може наистина да не е проблем това, като се замисля.

    Но както писах и по-горе, при условие, че един сайт сам предлага обмяна, да махне после тихомълком линковете ни лук ял, ни лук мирисал, при условие, че моят линк към сайта му продължава да стои с месеци, не е редно.

    Аз така разсъждавам. Един е-мейл, едно ICQ или телефон просто, колкото да ми кажат че махат линка, е по-добрия вариант. Защото иначе какво става – трябва да се превръщам в някакъв едва ли не пъдар и да ходя да гледам кой държи линковете и кой не, а пък не ми се иска да е така.

    Има и по-нормални начини да се направи.

    То е все едно аз и ти да имаме магазини – моя да е за месо, твоя за зеленчуци примерно, и ти да ми предложиш да си сложим един на друг рекламни плакати на вратата – аз за твоя магазин, ти за моя. И след XXX месеца да разбера аз, че твоят рекламен плакат стои на вратата ми и аз ти помагам по този начин, а ти отдавна си махнал моя плакат от своята врата, без дори да ми кажеш.

    8

    Атанас Янев 28.07.08 в 08:07

    Белчо, имам съмнение, че неправилно боравите с ПР и какво показва той… :)

    Да не забравяме от къде сте тръгнали и вие – до колкото помня не стартирахте с PR6 на НоваВизия? ;)
    Преди година мисля беше 3?

    Нека не обиждаме новите сайтове със слаб трафик – youtube/myspace/twitter/vbox са тръгнали също с НУЛА трафик, нали така :)

    Ако минете през формулата 12*40 = 480 лева за линка, и вие сте платили тези пари, след което линка е свален – разбирам поста, но така… :)

    9

    Тодор Христов 28.07.08 в 08:07

    Наско, не става дума кой какъв PR има в момента. Може и двата сайта да са с PR 2 или 1. За друго говоря.

    10

    oggin 28.07.08 в 09:07

    Насе, прав си за КАЧЕСТВОТО, но погледни и от друга гледна точка.

    “договорите за обмяна на линкове”

    т.е. хората се договарят за нещо. Ако приемем че са се договорили да обменят реклама (защото линковете са все пак вид реклама), тогава ще видиш, че Тошко съвсем правилно недоволства, защото другата страна е нарушила договора.

    Договорът трябва да се спазва. Друг е въпросът дали обмена на линкове е разрешен или поне толериран от търсачките.

    11

    Тодор Христов 28.07.08 в 09:07

    Аз не оспорвам изобщо качеството, разбира се, че качеството трябва да се гледа.

    12

    SSH_ON 28.07.08 в 11:07

    Да се свалят линкове без да се предупреди ответната страна е проява на лошо възпитание и липса на уважение към партньорите, ОСВЕН ако както каза Наско, сайтът не е бил занемарен много. В което се съмнявам, щом става дума за Нова Визия…

    13

    Тодор Христов 28.07.08 в 11:07

    SSH_ON, може пък “партньорите” да са решили, че съм занемарил NovaVizia.com и че не отговаря на критериите им за качество. Сега се замислям за това за първи път.

    Но пак можеха едно съобщение да пуснат по е-мейла, ако не друго… карай, да са живи и здрави!

    14

    Б.Христов 28.07.08 в 13:07

    Да пасат трева! Така се казва на “партньорите”! Пусни им ти един такъв е-мейл! ;)

    15

    Тодор Христов 28.07.08 в 13:07

    Хахаха… :-) по-скоро обаче няма да се занимавам, май… :-)

    16

    Владимир Величков 23.06.09 в 15:06

    Тодоре, не трябваше ли да има мой линк на твоя сайт? Защото твоят линк си седи на моя сайт (http://adaptacyya.eu/kontakti/).

    17

    Тодор Христов 23.06.09 в 23:06

    Владимир, сега разбирам, че си поставил линк към моя сайт на твой сайт. Отворих линка, който си приложил и виждам една страница, на която има около 50 линка. Там забелязах, че е написано “Nova vizia” – за този текст (това не е активен линк в момента) ли става дума?

    18

    Владимир Величков 24.06.09 в 08:06

    Да, за него става въпрос. Съжалявам, че се оказа неактивен, но това е от няколко дни насам, когато качих оптимизирания вариант на сайта си. Попаднал е един интервал в самия линк. Разбира се, веднага го коригирах и сега вече работи. Всъщност това беше една закачка от моя страна. Доколкото знам в сайта на Нова Визия има линк към моя сайт, макар и поставен там по друг начин. Това ме е накарало и аз да сложа линк към Нова Визия.

    19

    Тодор Христов 25.06.09 в 07:06

    Благодаря за линка! Ще поставя и аз линк в секцията ни “Партньори”, защото там специално мисля, че все още няма.

    КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

    Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.