По-долу следва класацията “Топ 100 на българските блогове” на Alabala.org, изготвена към края на Октомври 2024г.
Преди да разгледате класацията, може би ще ви е интересно да узнаете повече за нея. Вижте това:
- Топ 100 на българските блогове: Защо, как, кога, от кого и откъде-накъде?
- Топ 100 на българските блогове: Критерии за оценка
Легенда:
Всеки блог е оценен на база на крайното число, което се получава след сбора от четирите критерия за оценка, използвани в класацията - Google Page Rank, Alexa Rank, Technorati Rank, Тодор Христов Rank.
Ето защо, срещу всеки блог по-долу ще видите по едно крайно число (в bold), а в скоби ще са посочени 4 други числа, които представляват четирите критерия, в следната последователност - Google Page Rank, Alexa Rank, Technorati Rank, Тодор Христов Rank.
При равни точки, предимство в класацията имат блоговете с по-висок Technorati Rank, при равен Technorati Rank - Тодор Христов Rank, при равен Тодор Христов Rank - Alexa Rank.
“Топ 100 на българските блогове” (към 28.10.2007)
- Eenk.com - 25 (5+7+10+3)
- Ayanev.com - 24 (4+5+12+3)
- NovaVizia.com - 24 (5+8+7+4)
- Yovko.net - 22 (5+3+11+3)
- Nabludatel.info - 21 (4+3+10+4)
- Аngeligdb.wordpress.com - 21 (4+5+8+4)
- Optimiced.com/bg - 20 (5+2+10+3)
- Blog.peio.org - 20 (5+3+9+3)
- Dzver.com/blog - 20 (4+5+8+3)
- Evgenidinev.com - 20 (6+7+3+4)
- Nellyo.wordpress.com - 19 (5+1+9+4)
- Ikonomika.org - 19 (5+3+7+4)
- Spisanie.cc/nb - 18 (5+2+8+3)
- Dao.internetreklama.com - 18 (4+3+7+4)
- Longanlon.bloghub.org - 18 (4+3+7+4)
- Velqn.com - 18 (4+5+6+3)
- Yasen.lindeas.com - 17 (5+3+7+2)
- Semkiibonbonki.blogspot.com - 17 (5+3+7+2)
- Slackpack.net - 17 (4+6+4+3)
- Vasil.ludost.net/blog - 16 (4+3+8+1)
- Delian.blogspot.com - 16 (4+2+7+3)
- Valery.bgit.net/blog-bg - 16 (4+3+6+3)
- Blog.doncho.net - 16 (4+3+6+3)
- Dni.li - 16 (4+3+6+3)
- Blog.thedezine.com/pro - 16 (4+3+6+3)
- Gorichka.bg - 16 (4+3+5+4)
- Kldn.net - 16 (5+3+5+3)
- Blog.veni.com - 15 (5+0+8+2)
- Marfieta.wordpress.com - 15 (4+1+7+3)
- Ivanbedrov.blogspot.com - 15 (4+2+6+3)
- Georgi.unixsol.org/diary - 15 (4+3+6+2)
- Darganov.com - 15 (4+2+5+4)
- Kaloyan.info/blog - 15 (4+2+5+4)
- Alabala.org - 15 (4+3+4+4)
- Lydblog.wordpress.com - 14 (4+0+7+3)
- Eneya.wordpress.com - 14 (4+1+6+3)
- Julianpopov.com - 14 (5+0+5+4)
- Bloodys.com - 14 (5+1+5+3)
- Blog.marudina.net - 14 (4+2+5+3)
- Kreativen.com - 14 (4+2+4+4)
- Nb.niichavo.org - 14 (6+0+4+4)
- Bobydimitrov.com - 14 (4+3+4+3)
- Gatchev.info/blog - 13 (4+0+7+2)
- Ladyvera.wordpress.com - 13 (4+0+6+3)
- Psabev.blogspot.com - 13 (3+2+5+3)
- Asktisho.wordpress.com - 13 (4+1+5+3)
- Vladi.blogyx.com - 13 (4+2+4+3)
- Struvasi.com - 13 (4+2+3+4)
- Blog.horemag.net - 13 (4+3+3+3)
- Yurukov.net/blog - 13 (4+3+3+3)
- Miglen.com - 13 (4+3+3+3)
- Blog.emyto.net - 12 (4+1+5+2)
- Spriipomisli.blogspot.com - 12 (3+2+3+4)
- Georgievi.com/blog - 12 (4+2+3+3)
- Bgreporter.com - 12 (4+3+3+2)
- JobHow.org - 12 (4+3+2+3)
- Hardtrance.blogspot.com - 11 (4+0+5+2)
- Komitata.blogspot.com - 11 (4+0+4+3)
- Nname.org - 11 (4+0+4+3)
- Atakmim.com - 11 (4+0+4+3)
- Tin4e.wordpress.com - 11 (4+0+4+3)
- Nojivilichka.wordpress.com - 11 (4+0+3+4)
- Metaend.info - 11 (4+0+3+4)
- Iko.drundrun.org/blog - 11 (4+1+3+3)
- Eminbei.blogspot.com - 11 (4+1+3+3)
- Martindimitrov.com - 11 (5+0+3+3)
- Dimodi.com - 11 (4+3+3+1)
- Assenoff.net - 11 (4+1+2+4)
- Btsekov.com - 11 (5+0+2+4)
- Supudo.net/blog - 11 (6+0+2+3)
- Stojtscho.blogspot.com - 11 (4+2+2+3)
- January.bloghub.org - 11 (4+3+2+2)
- Bb-team.org/blog - 11 (4+3+1+3)
- Silvermountain.wordpress.com - 10 (4+0+3+3)
- Gery.wordpress.com - 10 (4+0+3+3)
- Illa.wordpress.com - 10 (4+0+3+3)
- Simplyblue.wordpress.com - 10 (4+0+3+3)
- Leeneeann.info/blog - 10 (4+0+3+3)
- Panev.info/blog - 10 (4+0+3+3)
- Petyr.blogspot.com - 10 (4+0+3+3)
- Ambientdefocus.com/weblog - 10 (4+1+3+2)
- Sashoblog.net - 10 (4+1+3+2)
- Silvysdiary.blogspot.com - 10 (3+2+2+3)
- Cc.isoc.bg - 10 (5+0+2+3)
- Newbiemanager.blogspot.com - 9 (3+0+3+3)
- Hadzhiev.net - 9 (3+0+3+3)
- Theplamen.blogspot.com - 9 (3+0+3+3)
- Kanew.wordpress.com - 9 (4+0+3+2)
- Worddrow.wordpress.com - 9 (4+0+3+2)
- Protest.bloghub.org - 9 (4+0+3+2)
- Naous.net - 9 (4+0+3+2)
- Andreytcho.com - 9 (4+0+3+2)
- Vselenata.net - 9 (3+0+2+4)
- Blog.mengeme.com - 9 (4+0+2+3)
- 9ini.babailiica.com - 9 (4+0+2+3)
- Vlad-rm-corp.blogspot.com - 9 (4+0+2+3)
- Raltchev.info - 9 (4+0+2+3)
- Crossword.crozzword.com/blog - 9 (4+0+2+3)
- Slavy.cc - 9 (4+0+2+3)
- Georgiangelov.com - 9 (4+0+2+3)
Общ брой прегледани и анализирани блогове за изготвяне на класацията “Топ 100 на българските блогове” към края на Октомври 2024г. - 250.
Не пропускайте да узнаете повече за класацията тук:
- Топ 100 на българските блогове: Защо, как, кога, от кого и откъде-накъде?
- Топ 100 на българските блогове: Критерии за оценка
Ако сте се открили в списъка и това ви радва - коментирайте по-долу, за да мога да се присъединя към радостта ви.
А в случай, че не се откривате в списъка, уверете се, че блогът ви е включен в общия брой на блоговете, които наблюдавам, като оставите коментар или ми пишете.
{ 34 trackbacks }
{ 104 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
Калоян К. Цветков 29.10.07 в 10:10
Супер идея и добро изпълнение!
Комитата 29.10.07 в 10:10
Браво, ама направете го по-автоматизирано.
Тодор Христов 29.10.07 в 10:10
Привет Калоян!
Благодаря! Ти си #33! Желая ти скок нагоре в следващата класация, а ако имаш някакви идеи за усъвършенстване - казвай.
Тодор Христов 29.10.07 в 10:10
Привет Комитата!
Благодаря.
Аз не съм програмист и нямам тези умения за автоматизация и тук споменах за това:
Надявам се, че ще намеря някакво решение.
Велян 29.10.07 в 10:10
Поздравления и от мен, добър старт на седмицата!
Тодор Христов 29.10.07 в 10:10
Благодаря много, Велян!
#16 е отлично постижение, има реален потенциал за ръст в следващата класация.
владимир 29.10.07 в 10:10
поздравления, много добра идея! което е още по-важно, критериите изглеждат добре. предполагам всички имаме резерви към Алекса, но може би все още да не се взима прекалено насериозно цялата работа :))
докато бях студент мислех да пиша за българските блогове и точно такъв тип категоризация и информация ми липсваше. вече не съм студент, обаче, ама кой знае, може да се възроди идеята.
поздравления за класирането на NovaVizia.com в класирането за най-добър чуждоезичен блог!
oggin 29.10.07 в 11:10
Супер идея Тошко, поздравления , добра работа!
Ако можеш просто да го изкараш като отделен subdomain би било чудесно. И вместо цифрички да заместиш с бутоните - още по-добре. Иначе … печелиш изборите
Тодор Христов 29.10.07 в 11:10
Привет Владимир,
Благодаря! Не се познавахме до този момент, но ето че се намери повод за това - Metaend.info е в Топ 100.
Ще се радвам, ако информацията, която съм систематизирал и планирам да систематизирам и в бъдеще ти е полезна в блогването или работата.
А за класирането ни за Best Foreign Language - планирам да съставя специален материал по тази тема, но работата по “Топ 100 на българските блогове” отложи малко тази статия.
Така или иначе, до края на тази седмица, че и по-рано следва да съм написал 1-2 статии, с надеждата, че ще са полезни на някои блогъри в бъдеще.
Michel 29.10.07 в 11:10
Открих се, #7!:)))
Чудесна класация… Между другото, не знаех, че имам PR5, май беше PR4 доскоро?
Сега първо ще се надувам, а след това ще почивам на лаврите си за известно време
Така или иначе, благодаря, усмихна ме тази сутрин (Велян ми писа днес за това, че съм бил в Топ 100), таз вест забавна :)))
Michel 29.10.07 в 11:10
PS http://www.molif.com - да ти предложа на вниманието още един блог, който може би си пропуснал, да го смяташ при бъдещи класации
момчил 29.10.07 в 11:10
добро начинание
Тодор Христов 29.10.07 в 11:10
Благодаря, Oggin!
За мен важното бе да дам някакъв старт (особено след ъпдейта на Google), а иначе има редица неща за доизглаждане от техническа гледна точка, аз ги осъзнавам, но не мога да ги направя сам.
Ще се мъча да потърся подкрепа в бъдеще от по-грамотни от мен хора, за да се получат нещата поне малко по-добре.
Трябваше навремето да се запиша в КТТ в Техническия университет, бяха ме приели с отлична оценка… Ама на!
Тодор Христов 29.10.07 в 11:10
Привет Мишел,
Радвам се, че кореспондираме и благодаря за коментара тук! Мястото ти в класацията е високо, желая ти да го задържаш и увеличаваш в новите издания на класацията в близко бъдеще.
Благодаря за блога, към който ме насочваш - Molif.com. Истината е, че съм го посещавал в миналото, но не съм го включил в анализа - изцяло мой пропуск! Ще го имам предвид обезателно.
oggin 29.10.07 в 11:10
То от IT добри програмисти не става btw само да добавя още малко. Добри показатели също така са брой на абонатите във feedburner и google reader. Така че помисли за още 2 колонки дали има място
Гери 29.10.07 в 11:10
С изненада се открих тук. Много благодаря, че изобщо съм включена. Твърде от скоро се подвизавам сред блоговете.
Много добра идея. Интересен и оригинален подход.
ceo1 29.10.07 в 11:10
Идеята е супер. Поздравления.
Тодор Христов 29.10.07 в 11:10
Благодаря, Момчил!
Oggin, за RSS на FeedBurner вече писах, че го обмислях като вариант, за Google RSS го обмислях също. Реших обаче да започна по-семпло, да не усложнявам прекалено. Така или иначе, RSS абонатите са важни и определено ги имам предвид за в бъдеще. Класацията е гъвкава.
Тодор Христов 29.10.07 в 11:10
Благодаря Гери!
Желая ти да увеличаваш читателите си, както и позицията на блога си в класацията с всяко следващо нейно издание! Успех!
Ани 29.10.07 в 11:10
Аз пък да те поздравя за начинанието, което иска доста посветено време и желание.
И да ти насоча вниманието към този блог: http://annainyourbox.blogspot.com/
Във всеки случай по-често ъпдейтван от моя сайт и доста интересен за четене.
пламен 29.10.07 в 14:10
и бре. за малко, ама съм вътре.
трафикът през алекса не е много адекватен, както си отбелязал. може би, а и ако идеята е да има редовно ъпдейтвана класация, може да се изисква предоставяне на трафик данни за участие.
Боян Юруков 29.10.07 в 14:10
Ей, изпревари ме. От два месеца обмислям да направя нещо подобно. Имам някой идеи, които не виждам тук. Ще взема да ти се обадя да ги обсъдим. Много се кефя, че съм на 50-та позиция.
слави 29.10.07 в 14:10
И тва ако не е изненада - здраве му кажи:) Нищо не разбрах от това как се прави класацията ама 99 ми харесва:) Мерси за което!
Пращай по едно известие на класираните, щото аз разбрах съвсем случайно от приятел (благодаря Ю.!), че съм почетен номиниран:)
Sami 29.10.07 в 14:10
Браво бе! Вие затова ли пишете в тези блогове? Каква е целта на тази класация? Кой е по-по-най? На кой му е по-голям… рейтингът? Защо все нещо трябва да си мерите?
Тодор Христов 29.10.07 в 15:10
Ани, благодаря за добрите думи и за блога - ще го имам предвид в новото издание на класацията!
Тодор Христов 29.10.07 в 15:10
Привет Пламен!
Класацията смятам да я актуализирам редовно - както вече писах, засега с ръчни методи смятам, че на три месеца е добре (предвид критериите, които ползвам), но ако се намесят нови 1-2 критерия или се автоматизира процеса на обработка - може и ежемесечно, например.
Тодор Христов 29.10.07 в 15:10
Привет Боян!
Ако имаш идеи по отношение на класацията, нови критерии или начини за автоматизация - с удоволствие можем да ги обсъдим в близките дни.
Радвам се, че си в класацията, желая ти да се придвижваш все по-нагоре!
Тодор Христов 29.10.07 в 15:10
Здравей Слави,
Аз си мислех, че всички блогъри в Топ 100 са “пинг”-нати, но явно не е така. Може би не е лоша идеята да изпратя по едно известие на онези, които още не са се “обозначили” тук.
Благодаря!
Тодор Христов 29.10.07 в 15:10
Сами,
Задаваш въпроси, на които вече съм отговорил.
Моля, прочети всичко на този линк, по-специално т. 1, 2 и 3.
Michel 29.10.07 в 15:10
По въпроса за пинговете:
http://technorati.com/blogs/www.optimiced.com%2Fbg?reactions
Ето, точно за това говорих - technorati не отчита линк към optimiced.com или optimiced.com/bg/ — така че и T. имат още да поработят върху много неща … (често имат такива бъгове в системата си)
Можеш да помислиш за известяване и по mail автоматично при включване в класацията, ама първо трябва ръчно да намериш контактите на всички блогъри… което си е трудоемко… Хм. Е, ще се измисли начин:)
(На мен също приятел ми каза (благодаря, Веляне!;-) иначе нямаше и да знам, че съм в Топ100)
Тодор Христов 29.10.07 в 15:10
Да… ще изчакам 1-2 дни и ще опитам да намеря контакти на някои блогъри. Надявам се, че повечето имат секция “За контакти”.
Но кой знае - може някой да се е намерил в класацията, но да не му се струва важна, значима или уместна, за да коментира. И това го има…
Ако виждате имената на някои познати вам блогове, драснете им 2 реда по ICQ iли е-мейл, моля
Тодор Христов 29.10.07 в 15:10
Да… ще изчакам 1-2 дни и ще опитам да намеря контакти на някои блогъри. Надявам се, че повечето имат секция “За контакти”.
Но кой знае - може някой да се е намерил в класацията, но да не му се струва важна, значима или уместна, за да коментира. И това го има…
Ако виждате имената на някои познати вам блогове, драснете им 2 реда по ICQ iли е-мейл, моля
Или още по-добра идея - пишете за “Топ 100 на българските блогове” в блоговете си - един кратък материал ще ги извести, ако не всички, то поне почти всички.
LeeAnn 29.10.07 в 15:10
Благодаря за приятната изненада!
Майк Рам 29.10.07 в 16:10
Здравей, Тошко! (надявам се, че това обръщение не те обижда)
Много се радвам, че си успял да реализираш тази идея. Явно си вложил много труд в нея, но категорично смятам, че твоят списък съдържа доста по-добри попадения, отколкото някои популярни агрегатори. Не само защото аз съм попаднал в него (и то два пъти!), а защото си използвал смислени критерии.
Надявам се, че българското блог общество само ще спечели от това!
Стойчо М 29.10.07 в 16:10
Супер идея!
Внимавай обаче, защото скоро пускам конкуренция и още някой хубави работи :)
Ангел Грънчаров 29.10.07 в 16:10
Здравейте, искам да благодаря на съставителя на тази класация за това, че в нея е попаднал и моя блог! Това за мен е цяло чудо: напоследък блогът ми е гонен отвсякъде, та наистина се зачудих и, признавам си, се зарадвах, че не само блогът ми е включен, ами е и на призово, на челно място в класацията! Радвам се най-вече на това, че за моя изненада имало и честност и обективност в българския интернет и в блогосферата особено; бях престанал да вярвам в това, но вие ми върнахте вярата, за което сърдечно благодаря! С пожелание за успехи: Ангел Грънчаров
Тодор Христов 29.10.07 в 16:10
Привет Стойчо!
Поздравления за мястото ти в класацията и благодаря за добрите думи!
Тодор Христов 29.10.07 в 16:10
Привет г-н Грънчаров,
Как беше приказката… когато фактите говорят, и боговете…
Поздравления за високото място, което заемате! Надявам се, че при следващото издание на класацията ще затвърдите или увеличите позициите си.
Можете да използвате класацията като аргумент в борбата Ви с RSS агрегаторите, които са Ви изгонили. Критериите, които ползвам са достатъчно надеждни, и въпреки всичките им условности (ако човек иска, ще намери такива, така е), на тях може да се вярва в голяма степен.
Обратната връзка от всички блогъри, които оставиха коментари тук до този момент е позитивна, а с тях, както и с Вас, изобщо не се познавам, дори и виртуално, до днес. Тоест - нещата са обективни, доколкото е възможно за този пилотен вариант на класацията.
Ако искате, напишете материал за тази класация във вашия блог - така някои нови за мен блогъри могат да решат да се включат в класацията след 2 месеца.
Успех!
Стоилов 29.10.07 в 16:10
Хубава класация, пълна с много интересни блогове. Поздравления за начинанието
Филип 29.10.07 в 17:10
Чудесна идея! С такава класация човек може да намери много нови и интересни блогове. В бъдещи класации може да въведеш и топ 10 в различни тематични категории.
Поздрави!
Тодор Христов 29.10.07 в 17:10
Здравей Майк!
Защо да се обиждам на “Тошко”? Няма проблем!
Благодаря ти за добрите думи за класацията! Поздравявам те, че цели два твои блога са попаднали в нея!!
Надявам се, че скоро и останалите ти блогове ще намерят своето достойно място (това зависи от теб, разбира се, ние можем само да помогнем малко, с някой и друг линк…)
За RSS агрегаторите - повдигаш много хубава тема и аз имам особено отношение по този въпрос, но няма да го коментирам тук. Ако са интелигентни хора (а те са), би следвало да направят анализ и сами да преценят кое-как-защо.
Тодор Христов 29.10.07 в 17:10
Стоилов, мерси много!!
Тодор Христов 29.10.07 в 17:10
Здравей Филип,
Поздравления за хубавия блог за астрономия - в миналото ми беше много интересно всичко, свързано с тази тема и се радвам, че блогът Vselenata.net попада в класацията, колкото и да е специфичен като тематика.
За класации по тематика определено вече имам идеи за нови статии в близките дни.
Успех!
Iliyan Darganov 29.10.07 в 19:10
Чудесна инициатива. Поздравления!
Тодор Христов 29.10.07 в 19:10
Благодаря, Илиян, и честито за място #32 в класацията!
Още повече успехи следващия път!
Ангел Грънчаров 29.10.07 в 19:10
Г-н Христов, благодаря Ви за любезността, разбира се, нямаше как да не реагирам на Вашата иновация, ето, публикувах този материал: Блогът HUMANUS на 6-то място в ТОП 100 НА БЪЛГАРСКИТЕ БЛОГОВЕ! С респект: Ангел Грънчаров
Marfa 29.10.07 в 19:10
Ха, я гледай,и аз съм се промъкнала по терлички Благодаря много,, чудесен подарък за рождения ден на блога ми Хех, че хубаво!
Димитър Веселинов 29.10.07 в 19:10
Поздравления за отличната идея! Надявам се да се превърне в българския вариант на Technorati!
Тодор Христов 29.10.07 в 19:10
Благодаря много за статията, г-н Грънчаров! Зарадвахте ме много, наистина!
Опитах се да оставя коментар в статията, но не ми се показа след натискане на бутона за изпращане на коментари, нито ми изписа някакво съобщение. Не знам дали сте го получили…
Тодор Христов 29.10.07 в 19:10
Марфа честито! 29-то място във временното класиране при такава конкуренция никак не е “по терлички”!
Честит Рожден Ден на блога ти - какво по-хубаво, че съвпада с класацията и мястото на блога ти в нея? (можеш да напишеш кратък материал за това в блога)
Тодор Христов 29.10.07 в 19:10
Привет Димитър!
Благодаря ти за добрите думи! За Technorati - не знам, аз не мога да направя такова нещо технически, но виж - някой по-съобразителен програмист може и да успее (бих се включил с участие в подобен проект, при определени условия).
Поздрави!
Ангел Грънчаров 29.10.07 в 20:10
Г-н Христов, за съжаление коментарът Ви не е излязъл, тъй като аз имах някои проблеми в този момент в блога и се наложи да препубликувам същия текст, ерго коментарът ви е… “загинал” с предишната публикуция на същия текст. Заповядайте сега ако желаете да си напишете коментара; иначе дано моята статия не звучи като “натруфени суперлативи”, всичко съм го написал със съвсем добро чувство и с искреност. Впрочем, блогът ми тия дни навърши точно една година съществуване, така че 6-тото място във Вашата класация също е добър подарък за рождения му ден!
Тодор Христов 29.10.07 в 20:10
Честит рожден ден на блога тогава, г-н Грънчаров! Вече сте двама рожденици, доколкото разбирам - Вие и Marfieta.wordpress.com.
Опасявам се, че няма да успея да възпроизведа коментара си отново - написах нещо бързо и спонтанно, но така или иначе, целта ми беше да Ви благодаря за хубавите думи и ще се радвам, ако със статията ви за “Топ 100 на българските блогове” поне още 1 блогър разбере за инициативата и ми изпрати линк, за да го включа в списъка си.
Sami 29.10.07 в 23:10
Прочетох, но все още не съм наясно с отговора на въпроса си.
Високата посещаемост на един блог прави ли го непременно качествен?
Писали сте за Уикипедия - точно в събота, на една лекция, чух
Sami 29.10.07 в 23:10
че Уикипедия не ползва информация от блогове.
После - моля да ме извини г-н Грънчаров, но точно неговото присъствие в тази класация буди у мен предубеждение към полезността й.
Не на последно място - имам усещането, че блоговете по този начин се превръщат в нещо твърде комерсиално. Започва някаква неистова борба за рейтинг, ползват се всякакви похвати за целта, понякога не толкова етични. Преди време някой използва израза “елитни блогъри”. Тогава доста се дистанцираха от подобни понятия. Сега тази класация не се ли опитва да вкара отново някакво разделение на блоговете на елитни и не толкова елитни?
ajaxus 29.10.07 в 23:10
Здрасти,
Постарал си се. Случайно обаче си забравил един блог който е доста популярен със сравнително висок PR(5). Това е riabg.org, сайта посветен на Rich Internet Applications
Продължавай усърдно да пишеш!
Ангел Грънчаров 29.10.07 в 23:10
Sami, казваш: “моля да ме извини г-н Грънчаров, но точно неговото присъствие в тази класация буди у мен предубеждение към полезността й”. Значи ли това, че ако аз не присъствах в тази класация, тя щеше да бъде полезна?! Как става този фокус? Би трябвало все пак човек да мисли като пише или казва нещо…
Тодор Христов 29.10.07 в 23:10
Здравей Сами,
Позволявам си отново да те насоча към материалите, свързани с целите на класацията, както и с критериите за оценка - не съм ги писал просто ей-така. Разбирам, че си ги прочел, но ако ги прочетеш внимателно отново, може би ще откриеш отговорите на част от въпросите си.
Така например, може би ще прочетеш, че:
Никъде в класацията не става дума за това, че един блог е качествен, просто защото е посещаван. Използвам 4 критерия за оценка и само 1 от тях има касателство към посещаемостта.
За Уикипедия:
Може би Уикипедия не ползва МАСОВО блоговете като източници, но аз ще ти кажа, че статии в моя блог NovaVizia.com са в Уикипедия - като линкове към външни източници! Зависи каква е тематиката на блога, нека не абсолютизираме.
За г-н Грънчаров
Той не ми е никакъв, както и ти, така че няма да те убеждавам кое е хубаво и кое - лошо, след като вече имаш мнение и смяташ, че то е правилното.
Както вече казах, класацията използва критерии - прочети ги пак, ако трябва. Тези критерии могат лесно да се проверят, изчислят и удостоверят. Нито един блог тук не се ползва с протекции или връзки, оценката е 99% обективна.
За “елитността”
Аз не виждам нищо лошо да се поощрят символично блоговете, които съзнателно или не особено съзнателно се открояват с нещо. В добрите фирми не дават ли по-високо възнаграждение на по-добрите служители? Не е ли нормално да се изрази похвала, признание, да се направи жест на уважение?
Категорично класацията не е опит за разделение “елитни” - “неелитни”, в тези категории не виждам нищо рационално и те не са в моя речник.
За комерсиалността на блоговете
Аз лично се считам за комерсиален блогър и това много ми харесва. Оставям на всеки друг от общо 250+ блогъра да прецени как иска да се чувства и какво точно да прави с блога си - не съм им майка.
Тонът ми може да ти се стори малко рязък, но по-скоро е откровен. Не съм сред теоретиците, които само седят и разсъждават кое е хубаво и кое не за един блог. Читателите са тези, които решават, а критериите, които съм взел на въоръжение са малко или много огледало на читателския интерес.
Надявам се, че съм успял да изразя гледната си точка. Ако разбираш критериите, които ползвам - ОК, ако не ги разбираш - аз няма да те убеждавам, че тази класация ще ти бъде полезна с нещо.
Успех!
Тодор Христов 29.10.07 в 23:10
Здравей Ajaxus,
Благодаря за насоката към блога! не съм забравил за него, по-точното е, че не знаех за него, защото не съм голям експерт в тематиката му.
Записвам си го за следващата класация, виждам, че има потенциал, ще видим какво ще излезе.
Боян Юруков 30.10.07 в 01:10
Хайде да не обръщаме и този разговор в спор за или против А.Г. И аз не го харесвам, но самият факт, че е толкова обсъждан и че всички малко или много имат мнение за него означва, че има място в тази класация.
Наистина не може да се оцени колко е ценно съдържанието на един блог освен по броят на читателите му. Това, което може да се оцени относително обективно е външният му вид, начина на писане и коментарите около него. Мисля, че тази класация влиза в тези параметри добре и достатъчно обективна за да има тежест. Естествено винаги ще има някой да говори срещу нещо. Затова има блогове и всеки има право да го прави.
oggin 30.10.07 в 09:10
Между другото дзвер пусна алтернативна Топ 100 класация, базирана на Technorati Authority
Метод на изчисляване: Входящи връзки от чужди блогове.
Доколкото схванах е автоматична.
След тези две добри идеи … до дни се очаква да се пуснат още 100 класации
Тодор Христов 30.10.07 в 09:10
Да, аз вече оставих коментар в блога му. Поздравявам го за систематизирането специално по този критерий.
Очакват се нови класации, да - като със социалните мрежи. Опасна работа…
Sami 30.10.07 в 13:10
Аз наистина нямам намерение да споря. Не ме касае пряко по никакъв начин. Класирайте по каквито признаци решите. Българинът обича класациите, меренето. Ето, виждам реакциите - масово всички пишат “Еййй, аз съм в топ 100″. Т.е. тази класация става някакъв критерий. А всъщност се базира единствено на някакъв предварителен подбор и посещаемост. Има известно противоречие в обяснението - хем не се оценява качеството на текстовете, хем тази класация била някакво поощрение към “по-добрите”, някакво сверяване на часовниците. Мисля, че качеството винаги губи когато се подчини на целта за по-голямо количество. Надявам се да бъда правилно разбрана.
За г-н Грънчаров - извинете, но точно качеството на текстовете визирах във Вашия блог. Пристрастност и предимно “плюене”. Да не говорим за упоритите опити за популяризиране “на всяка цена”.
Тодор Христов 30.10.07 в 13:10
Привет Сами,
Аз наистина не съм и очаквал, че всички ще погледнат на една класация по един и същи начин. Нормално е да има хора, за които подобно “упражнение” няма особена стойност или тежест.
Все пак, ще се съгласиш, че има и други хора, които пък оценяват подобна класация, както и че има хора, на които подобна класация може да е полезна в качеството им на блогъри, редактори на агрегатори, медии.
Аз не виждам противоречие - наистина не оценявам текстовете на блоговете, защото повечето са лични и не виждам начин да сторя това. Ако бяха тематични по “моите теми” - да, бих се наел да дам оценка, но сега няма как.
В същото време, предполагам ще се съгласиш, че има група от критерии, които дават добра ориентация кой блог как се справя, в т.ч. и с текстовете си. Аз използвам именно такава група, но ако някой знае за по-добра група от балансирани критерии - моля да ме посъветва.
Ако погледна крайно черно на нещата, съзирам следната конспирация - фолк певицата Камелия (или Мария, Гергана, Анелия и т.н.) прави блог и пуска в него свои голи снимки. Примерът ми е краен, но за да го засиля, ето още по-краен пример - това става с блога на Мартин Заимов, например. Или с блога на друга известна, актуална фигура.
Какво следва:
1. Голям брой блогове (освен онези, които не се интересуват от темата или са прекалени снобари, за да си позволят да си помислят за подобна тема) ще пишат за това, ще насочат с линкове. Това вдига Technorati ранк много бързо (даже вече има и специална класация за това). Но какво от това? По-качествен ли е блога??!!
2. Ще има значителен трафик - бум в Alexa Rank. Факт.
3. Блогът ще е издържан визуално, ще има търсачка, абонамент за RSS, плъгини за Топ 10 на най-гледаните снимки, Топ 10 на най-коментираните статии, плъгини за Flickr, видео филмчета, Web 2.0 цветове, супер дизайн. Следователно - много точки в класацията за блоговете съгласно Тодор Христов Rank, а на всичко отгоре има и ясен фокус.
4. След 3-4-5 месеца от Google ще направят Ъпдейт и “О чудо!” - Google PR 4 (примерно).
Всички 4 критерия ще са изпълнени в значителна степен, блогът се нарежда в Топ 10 или дори Топ 3.
Такива сценарии са теоретично, а и практически възможни, и тогава много хора ще седнат да умуват - “Сега аджеба този блог наистина ли заслужава да е в тази класация, на това високо място? Този блог качествен ли е??”
Отговорът ми е - “Да, заслужава! Да, качествен е!”
Блоговете служат за много неща, но едно от тях е сигурно - самоизразяването. Чрез блог един или повече хода се самоизразяват - пишат, творят, мислят, обединяват след себе си групи от читатели, съмишленици, или пък критици. В това му е чара на цялата работа.
И няма нищо лошо, ако подобен блог заема високо място - той е качествен дотолкова, доколкото покрива критериите на класацията, в която е попаднал.
В друга класация, например за “гражданска доблест”, или за “най-красив дизайн”, или за “най-активно мрънкане”, други блогове ще са начело.
И няма нищо лошо те да бъдат поощрени, чрез аналогична класация, ако около тях има достатъчен брой читатели, които проявяват интерес към тези блогове.
Надявам се, че с тези мои разсъждения внасям допълнителна яснота относно позицията си.
Успех!
Kanew G. 30.10.07 в 16:10
И аз барабар Петко с мъжете.№ 88.От тук научих, че Google Rank=4
а за Technorati и Alexa не бях чувал.Благодаря.
Тодор Христов 30.10.07 в 16:10
Kanew, поздравления!
Георги Матеев 30.10.07 в 17:10
Ееее колко случайно попаднах на толкова яко нещо. Къде съм блял, че не съм го блогнал до сега. Браво за толкова добрата реализация на една токова изтъркана идея. Не съм вярвал, че може да се получи толкова добре. Ще те блогнем по-късно днес.
На водещите - честито.
На Бранда - ти трябва да почерпиш :Д
Тодор Христов 30.10.07 в 17:10
Георги здравей и мерси, че намина!
Вчера в блога Eenk.com разбрах за твоя блог (препоръча го читател там).
Сложил съм блога ти в списъка от вече близо 300 блога и в следващата класация ще те претегля на везната.
Longanlon 30.10.07 в 20:10
Поздравления, Георги - страхотен начин да си популяризираш сайта. Прост, като всяко гениално нещо Да дразниш тщеславието на хората и подозирам направи постинга с най-много коментари в българското блог пространство до сега.
Longanlon