Адсенс в Netinfo.bg

  • el
  • es
  • id
  • pt
  • se
  • от Тодор Христов на 31.07.2007





    Преди време четох някъде как Адсенс програмата на Google била подходяща само за малки сайтове и блогове. Ето един скрийншот, който доказва, че това съвсем не е така:

    Netinfo Google Adsens Адсенс

    Това е скрийншот от един от най-големите български новинарски сайтове – www.Netinfo.bg. На снимката ясно се вижда употребата на рекламен Адсенс блок с размери 468×60.

    Реклами по линия на Адсенс са поставени в края на абсолютно всички статии и материали в Netinfo.

    Други сайтове с висок за българските стандарти трафик като например BgTop.net, Imoti.net и Zazz.bg също работят с Адсенс от самия старт на Google Adsense за България, че дори и малко преди това.

    Или, няма лошо да се поставят реклами на Google Адсенс дори и в големи сайтове – това вече е практика у нас.

    Ако тази статия ви допада, споделете я в Twitter и Facebook или я запазете в Delicious.


    Харесвате ли това, което четете тук? Абонирайте се с RSS фийд или направете абонамент по е-мейл, за да получавате първи информация за всички мои най-нови статии.




    Вижте и това:

    { 19 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

    1

    Иво Станков 31.07.07 в 09:07

    И аз сега се запознавам с AdSense и не виждам логика да се избягва слагането му на по-големи сайтове. Точно там са кинтите.

    2

    Тодор Христов 31.07.07 в 10:07

    От наблюденията и контактите си получавам усещането, че представители на някои електронни медии е възможно да изпитват лек страх или хайде да речем – лека неприязън към/от Адсенс, тъй като подобна рекламна програма разбива рекламния монопол, който им е позволявал да “обират” всички рекламни приходи в интернет, колкото и малък да е бил до сега делът на интернет рекламата в общия дял на рекламните разходи на компаниите.

    Тези медии са свикнали да работят на “1000 импресии” и да таксуват здраво за това. А изведнъж се оказва, че вече можеш да рекламираш далеч по-евтино и далеч по-таргетирано чрез Pay Per Click и Google, и не е задължително да правиш това точно при тях (медиите). Може да го правиш в 500 или в 1000 други сайта, при това с не по-лоша успеваемост.

    Предполагам, че поради тази причина не всички големи интернет медии ще прибегнат незабавно до услугите на Адсенс, защото това ще означава да признаят, че досегашните им рекламни тарифи са доста скъпички. Нищо, че за всеки влак си има пътници.

    Това е лично мнение, може и да греша, разбира се, но нещо ми подсказва, че съм прав.

    3

    Svetlio Blyahoff 31.07.07 в 10:07

    А някой може ли да ми даде информация за печалбата която се получава от 1000 импресии ако сложип Адсенс на страницата си. До колкото съм запознат от предишни свои проучвания, тя е нищожно малка и едва ли би била много полезна точно на малките сайтове/блогове, за които е насочена според повечето публикуващи по темата.
    Аз мисля, че този вид реклама има повече почрва в големи сайтове, предимно новинарски, които имат голямо количество импресии на ден, с различно таргетирани стании и разнообразни потребители.

    4

    Тодор Христов 31.07.07 в 10:07

    На 1000 импресии печалбата е различна и може да варира в огромен диапазон. Например, от 1-2-3 долара до 10-20-30 долара дневно – зависи от цената на рекламите, които се показват в сайта, от конверсията, от разположението на рекламните блокове…

    Ако си в горната граница, която споменавам – не е зле, нали? :)

    5

    Svetlio Blyahoff 31.07.07 в 10:07

    Да, благодаря за информацията. Първо ще се възползвам от по-предния Ви пост за източниците на трафик, а след това може и до Адсенс :)
    Впрочем, публикувам поредица от статии в блога си за project management, които можете да намерите по етикета, мисля да се пробвам да ги преспособя за NV, понеже от доста време имам желание да публикувам нещо там :)

    6

    Тодор Христов 31.07.07 в 10:07

    Да, определено Адсенс без трафик е безсмислено занимание.

    За другата тема – е-мейлът ми е todor (маймунско а) novavizia.com.

    Поздрави :)

    7

    Сашо 01.08.07 в 12:08

    И аз съм чувал собственик на наистина голям сайт (което означава, че не е български :) ) да твърди, че ще е смешно да сложи адсенс, защото това е за малки сайтове…

    Не съм много наясно защо сравнително добре посещавани и престижни сайтове (тоест с изградени връзки с рекламодателите :) ) като “Нетинфо” или “Дневник” сложиха веднага адсенс (Вбокс, Арена и пр. са друга бира). Съмнявам се, че са си направили добре сметката, ако аргументите им са, че лятото се продават малко банери, и че добрите рекламисти струват скъпо…

    Първо, така губят място, на което да продават много по-скъпите си банери. Второ, и по-важно, сами си подбиват цената, защото ще стане ясно, че контекстните кампании в повечето случаи са доста по-изгодни за рекламодателя, а банерите са добри само за имиджова реклама.

    8

    Тодор Христов 01.08.07 в 12:08

    Може би само тестват какви са приходите?

    Сашо, между другото това е добре и за малките сайтове, тъй като повече рекламодатели биха излезли именно на Adwords пазара и оттам евентуално би се получило увеличение на цената на кликовете.

    9

    Сашо 01.08.07 в 12:08

    Точно затова Adsense е добър за “малките” сайтове, и най-вече за тези, които имат трафик, но нямат връзки с рекламодателите. А големите сайтове като са големи не би трябвало да се използват за тестове. За целта има блогове, да речем. :)

    10

    Тодор Христов 01.08.07 в 12:08

    Еее, друго си е да тестваш на голяма посещаемост, пък и теста не е безплатен все пак :)

    Може и друго да има – липса на рекламодатели с банери, знае ли човек…

    11

    Сашо 01.08.07 в 12:08

    Сезонът е такъв, че липсват и банери, и всичко… От друга страна, лично съм бил свидетел как рекламодатели отказват контекстна реклама, защото им се струва “несериозна” (?!)… Да кажеш, че са мега компании някакви, не са. Но когато и двете страни поумнеят, големите сайтове ще усетят, че Adsense леко ги е прецакал. :)

    Наистина, не знам дали MS и HP примерно някъде по света рекламират с Adwords (съмнявам се), и те винаги ще искат голеееееми банери… Но такива като тях са много малко.

    12

    Хооли 08.08.07 в 17:08

    От първа ръка:

    В програмата на Адсенс съм от самото и начало – хората, които се изказаха, че пари от това не се прави грешат – големите играчи в България, дори и да се радват на понякога “нетаргетирани” послания са в добра позиция заради многото импресии.

    друг е проблема, че в БГ можеш да рекламираш в Адсенс за нищожни суми (минималните бидове за Adwords са около 0.15 лева – за адсенс – по-ниски)

    Не така стоят нещата в нишите – ако имаш сайт, който генерира Х посещения дневно и си направиш труда да оптимизираш съдържанието така че да е полезно за потребителите ти и те самите да харесват рекламите, лесно може да се стигне 10% CTR и много сериозен CPM – а това е равно на редовни преводи в банковата ти сметка.

    С напредването на конкуренцията в BG и бидовете ще растат, а от там и %-та приходи за собствениците на уеб сайтове.

    Проблемът е, че много от рекламодателите си нямат идея кое как и защо се прави за да бъдат успешни рекламните им кампании.

    13

    Тодор Христов 09.08.07 в 07:08

    Хооли, благодаря за коментара!

    Между другото, 10% CTR и много сериозен CPM за нишов сайт в България ли става дума или за чужбина?

    14

    сашо 13.08.07 в 21:08

    Хмммм, 10% CTR… На този етап всеобщите наблюдения показват, че колкото и да оптимизираш, нямаш грам шанс да постигнеш такъв процент за БГ контент, защото рекламите са кофти. Обясненията са две: 1.Гугъл има какво да подобряват при разпознаването на българско съдържание 2. Просто няма достатъчно рекламодатели на български език.

    15

    Хооли 13.08.07 в 23:08

    Привет, бях си оставил бележка да намина пак да уточня, че говорим за чуждоезиченни сайтове в достатъчно желана ниша.

    Всичко зависи от зависи но ето няколко наблюдения:

    1) Добре написани и съответно добре оптимизирани реклами = висок CTR.
    2) Добре написани реклами много често = ниско eCPM (знаещите знаят как да “изкрънкат” по ниски цени.
    3) Най-доходоносни, поне при мен, са рекламите на малки играчи, които не са разделили search network-a от content network-a. Или нямат достатъчно познания за да разберат кои думи продават, и кои не.
    4) Нещо, за което много се шумя преди време е т.нар. Smart Pricing – което допълнително оряза доходите в някои ниши
    5) Истината е, че в началото (2003 година) от XXX посетители се изкарваха YYY долара на ден, докато сега, няколко години по-късно – от ХХХХ посетители дневно се изкарват YY долара дневно – еCPM-то падна близо 4-5 пъти.
    6)Нямам идея как е българския пазар, но с ограничения инвентар бидовете може би са достатъчно ниски. Все пак – ако има достатъчно кликове, пак може да се изкара нещо.

    Аз лично проверявам по следния начин:

    Отивам на сайта на рекламодателя, поглеждам, дали има отворен брояч на посетителите (tyxo, extreme tracker, counter.search.bg)

    Поглеждам статистиката – виждам че за последния час има 10 реферали от хм…. гювеч-а през адсенс – все пак publisher-id-то се показва в рефереалите тук там.

    И прочее.

    Сега, мисля, е златно време за рекламиране на нови и добре направени уебсайтове да рекламиреат чрез adsense…. ниски бидове, почти никаква конкуренция – дори и заради брандинга си заслужава.

    Скоро пускам един сайт, ще го рекламирам активно именно по този начин (site-таргетинг), ако не се отнеса някъде, ще докладвам тук.

    И накрая – много ъптайм на сървърите, много посетители и много високо eCPM за всички вас :)

    16

    Хооли 13.08.07 в 23:08

    Адаш, “Хмммм, 10% CTR… ”

    Е постижимо… като няма къде да ходят хората, ще цъкат.

    Ето ти пример – пуснах един сайт ей така, за купона, да обера 3-то качество трафик – хора, които не знаят какво търсят, но го търсят активно – слаба конкуренция – сайта, 3 дни след пускането е в top 10 за много и най-различни опашати ключови думи.

    Така – колкото и беден да е, получава да речем 100 потребителя днесвно.

    Гледат по 5-9(!) страници – а няма нищо какво да прочетат.

    Bounce rate-a е много нисък – засега – 20%.

    Изходящите кликове се тракват – зная кой къде клика за да излезе.

    След месец, ще имам достатъчно данни за да сложа тук-таме рекламки и да тествам.

    Но не мисля, че ще е проблем да да докарам 10% CTR – забелязали ли сте, че старата генерация п0рн0 афилиейт сайтове бяха в голямата си част с дразнещи червени линкове на син фон.

    Има причина за това ;)

    17

    Николай Пресолски 19.09.07 в 15:09

    Аз също ползвам Адсенс, даже малко преди да влязат в България. Моите наблюдения сочат, че българските реклами са крайно, ама крайно незадоволителни като печалба за издателите. Как може аз от 12 клика да имам 16 цента печалба. (това се случи вчера на един от каналите ми). При това претендирам, че имам представа как да ги оптимизирам да носят повече. В същия момент, на друг мой сайт който е с английско съдържание печалбите от клик са ми поне по 10 цента, като стигат и до долар понякога. Защо са тия двойни стандарти не ми е ясно. Или българските рекламодатели са много стиснати или гугъл умишлено са направили цените по-ниски за българи за да наложат AdWords на пазара по-лесно. Дано скоро да се промени това.

    18

    Николай Пресолски 19.09.07 в 15:09

    А това за рекламите да са на червен фон и да вадят очите на посетителите не само, че няма да носи печалба но и ще изгони посетителите по възможно най-грубия начин. Който иска да пробва, но според мен е по-важно да са на хитри позиции и да се сливат по-добре със съдържанието на сайта. Някои дори сменят шрифта на сайта си като на рекламите и трудно можеш да разбереш кое е реклама и кое не. Това е добра тактика.

    19

    Тодор Христов 20.09.07 в 08:09

    Николай, според мен основната причина е, че все още няма особено силна конкуренция между рекламодателите. Това рефлектира и в по-ниски цени на рекламата.

    Когато рекламодателите се удвоят или утроят, например, неименуемо това би следвало да се отрази и на ръста в средните цени на клик. Но кога ще стане това, не знам…

    КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

    Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.