EasyTrader срещу Google Adsense в битката за рекламодатели

  • el
  • es
  • id
  • pt
  • se
  • от Тодор Христов на 12.08.2007





    NovaVizia.com и Alabala.org са партньори на рекламната мрежа EasyTrader.bg от повече от половин година и поради тази причина често ми се налага да посещавам акаунта си в EasyTrader, за да проверявам има ли някакви приходи и кои рекламни програми носят по-висока кликаемост (CTR).

    Вчера забелязах един интересен материал, публикуван в EasyTrader.bg и озаглавен “EasyTrader vs. Google Adsense Content Network”.

    Няма нищо случайно в заглавието на този материал – Google Adsense се явява конкуренция на EasyTrader в борбата им за привличане на интернет рекламодатели и от българската компания са решили да запознаят потенциалните рекламодатели с предимствата да се рекламира именно чрез EasyTrader.

    Посещавайки материала, ще видите следната таблица:

    Easy Trader-Google Adsens сравнение за реклама

    Изводите от таблицата са еднозначни – EasyTrader печели убедително срещу Google Adsense с 28:13. Този резултат се получава след преглед на общо 31 критерия, подбрани от EasyTrader за целите на анализа.

    Поздравявам EasyTrader за сравнителната таблица – на тяхно място и аз бих изготвил нещо подобно. Струва ми се обаче, че те изпускат няколко важни момента в сравнителната таблица, но те са важни именно за рекламодателите, към които е насочен материала им.

    Тези важни моменти са:

    • За разлика от Google Adsense, EasyTrader.bg не предоставя на рекламодателите си достъп до много големи информационни сайтове, големи новинарски сайтове и портали (а това може да е важно за някои рекламодатели).
    • Няма “достъп”, защото самите големи сайтове не са поискали да се включат в EasyTrader, тъй като приходите от реклама с банери (основния рекламен носител, който използват рекламодателите в EasyTrader) са базирани на Pay Per Click (PPC) модел, а не на импресии, а това ги ощетява сериозно, особено при цени от 5, 7 или дори 10 стотинки на клик.

      Разбира се, цените на рекламата не зависят от EasyTrader, а от рекламодателите, но поне засега рекламодателите не са особено щедри – все пак са български фирми и оперират на тесен пазар, разбирам ги. Но пък, защо рекламодателите на Adsense са по-щедри тогава? И те са български фирми…

    • За разлика от Google Adsense, EasyTrader.bg не предоставя на сайтовете, които публикуват реклами по-висок Click Through Rate (CTR).
    • В сайта на EasyTrader официално е обявен CTR за Юли 2024г. – едва 0,05%. За сравнение, CTR на Google Adsense е в десетки пъти повече, като за отправна точка спокойно можем да приемем 2% CTR.

      Личните ми наблюдения показват, че в NovaVizia.com CTR по линия на EasyTrader е в пъти повече от обявената цифра 0,05% (което е добре за нас), но дори и тогава CTR на Google Adsense отново е в пъти повече. Тази разлика се усеща непосредствено в приходната ни част.

      Или, CTR, освен цената, според мен е втората причина много български сайтове да не кандидатстват за уеб-партньори (т.е. да пожелаят да публикуват реклами по линия на EasyTrader), което индиректно ощетява рекламодателите, тъй като техните реклами никога няма да попаднат на страниците на тези български сайтове чрез EasyTrader (но чрез Adsense ще попаднат).

    • Третата важна особеност е, че за разлика от Google Adsense, EasyTrader.bg не предоставя на рекламодателите си реклама в Google.
    • Естествено, няма как да бъде другояче, но това е изключително важен мотив за рекламодателите, според мен. Когато хората в България търсят информация, те отиват поголовно в Google. Там, при всяко тяхно търсене биват показвани контекстуални реклами (според търсената дума) на различни рекламодатели – рекламодателите на Adsense, не на EasyTrader.

    Споменатите по-горе три причини – цената на рекламата, CTR и присъствието в Google са много основателни козове (директни и индиректни) в ръцете на Adsense в борбата за рекламодатели.

    Допускам, че с EasyTrader.bg цената на една рекламна кампания е по-ефикасна, но дали е и по-ефективна?

    Вижте пълната сравнителна таблица EasyTrader vs. Google AdSense.

    Ако тази статия ви допада, споделете я в Twitter и Facebook или я запазете в Delicious.


    Харесвате ли това, което четете тук? Абонирайте се с RSS фийд или направете абонамент по е-мейл, за да получавате първи информация за всички мои най-нови статии.




    Вижте и това:

    { 3 trackbacks }

    101 блог момента на един блог ентусиаст | Блог за блогове - Alabala.org
    12.23.07 at 01:12
    Изитрейдър с генерални промени
    09.10.08 at 21:09
    In-Banner Video от EasyTrader
    10.31.08 at 11:10

    { 40 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

    1

    Явор Иванов 12.08.07 в 16:08

    Според мен таблицата е правен от човек незапознат напълно с Adsense или иначе казано EasyTrader според мен лъжат доста с таблицата! Поне за някои от критериите… все пак им пожелавам успех!

    2

    Тодор Христов 12.08.07 в 17:08

    На мен лично ми е много интересно да проследя развитието на “двубоя” помежду им – от чисто стратегическа-бизнес гледна точка.

    А и винаги е добре да има конкуренция – някъде там се ражда истината. :)

    3

    Димитър Николов 12.08.07 в 18:08

    Поздравления за статията! Наскоро писах статия за EasyTrader срещу AdSense от страна на рекламоиздателите в моя блог. Радвам се да видя нещо като втора част по темата :)

    В крайна сметка като рекламодател и рекламоиздател предпочитам Google AdSense/AdWords.

    4

    Тодор Христов 12.08.07 в 20:08

    Благодаря за включването, Димитър!

    Не знаех за статията ти, но сега я прочетох. Сега ще пусна и един коментар в нея. :)

    5

    zaaron 13.08.07 в 10:08

    Така, за трети път статия по този въпрос :)

    Очевидно се очертава интересна битка, ще е забавно. Но нека се върна на въпроса.

    По коментарите ми някой може да си направи извода, че съм луд фен на AdSense, не е така но за съжаление това е единственото речение което работи и то добре независимо какви сравнения правят от EasyTrader.

    Истина за съжаление, е че AdSense нямат конкуренция (много ми се щеше да имат).

    Истината, е че конкуренти на гугъл всъщност въобще не са такива (пак за съжаление). Всъщност бих се радвал EasyTrader да не си ги мерят с гугъл, а да вземат да станат по конкурентно способни има доста какво да научат, а и би било добре да си увеличат малко набора от рекламодатели.

    Другото е за CTR, е мен лично би ме било срам да побликувам такъв CTR, за сравнение само ще кажа между 6 и 8% в различните месеци.

    Просто е смешно сравнението. Все пак пожелавам по малко изцепки и повече действие на EasyTrader, наистина ми се иска да си имаме българска читава фирма на този пазар. Най-малкото да си се въртят парите тук, а не да се самоизточваме.

    6

    dzver 13.08.07 в 12:08

    Интересно би било да се види сравнение на приходите на 1 сайт за единица време с една позиция при поставен адсенс и при поставен изитрейдър.

    7

    Svetlio Blyahoff 13.08.07 в 16:08

    Борбата е доста интересна наистина, но според мен има борба само от страна на EasyTrader, българският пазар е прекалено малък и не ми се вярва Google да променят основната си стратегия на вътрешния ни пазар. EasyTrader си оставад доста назад поради няколко значими фактора:
    - имат лоша рекламна политика и лошо отношение с клиентите. Богомил Шопов е писал не веднъж за отношението им към него и странното им тълкуване на рекламната им политика.
    - рекламните им банери са понякога много лош вариант за определен стил дизайн на сайт.
    - плащат доста по-малко пари и за доста по-малко видове реклама от Google.

    8

    Тодор Христов 13.08.07 в 18:08

    Здравейте всички,

    Извинете ме за леко закъснелия отговор, но бях на път и едва сега сядам на компютър. А и все пак отговарям в рамките на деня :)

    По отношение на коментара на Zaaron за CTR на EasyTrader – аз го намирам по-скоро за нормален от гледна точка на средностатистическата кликаемост на банери и сайтовете-партньори в мрежата. Струва ми се доста трудно с банери да се постигне 6-8% CTR при огромния брой импресии, които се генерират общо за всички сайтове от мрежата. Но може и да греша някъде в преценката си, разбира се…

    Dzver – мерси, че намина! Разбира се, зависи много от самия сайт, от темата, и от рекламодателите, но по мои наблюдения при положението, което описваш разликата е поне 10 пъти. Говоря за лева, не за CTR.

    Здрасти Светльо! Аз бях чел детайлно за дискусията около Богомил Шопов и EasyTrader. Google доколкото само съм чувал даже не дават и толкова обяснения, колкото са му дали от EasyTrader. :)

    Аз лично се надявам, че ще има повечко рекламно разнообразие у нас, нека не е само и единствено един играч (пък бил той и световна фирма), че всички знаем какво става, когато има монопол.

    Поздрави на всички!

    9

    Пламен Томов 07.09.07 в 09:09

    С малко късно включване н по темата, но с известни наблюдения. ИзиТрейдър и Адсенс не са пряка конкуренция, защото изитата не предоставят контекстуална реклама т.е спокойно могат да се ползват и двете форми, като се сменят на определен брой импресии. CTR и при двата варианта, на българските ми сайтове, разбира се, е почти сходен и отчайващо нисък. За адсенс е обяснимо – за реклами на български липсва всякаква релевантност на реклама към съдържанието. Това се получава, защото адуърдс рекламодателите предпочитат да плащат рекламите им да се появяват в content network и си купуват всевъможни ключови думи – части на речта като предлози, суфикси, съюзи и междуметия и да плащат за тях минимални бидове (0.02 лв/клик). Което неминуемо се отразява на доходите на българския издател (този, върху чийто сайт се появяват рекламите). Имам прител, който реализира много прилично количество кликове на ден от адсенс – над хиляда, а получава в рамките на 5-6 долара за тях, което просто е смешно. Друг е въпросът, че при него рекламите на изитата му носят стотинки.

    Грепосочените факти ме накараха да спра PPC рекламата на БГ сайтовете си и ако я има, то е за да не стоят празни местата за банерите. Мисля, че и БГ адсенс и ИзиТрейдър има върху какво да поработят, за да са атрактивни за българския издател.

    10

    Явор Иванов 07.09.07 в 10:09

    Още едно късно включване по темата.

    Наблюденията ми за сега са, че AdSense рекламите имат relevance… макар понякога наистина рекламодателите да имат доста keywords има релативност. За плащането не съм съглсен! Не съм виждал повече от един/два клика с минималната печалба на ден. Бих казал, че дори в последно време се печели повечко… улучвал съм кликове от по 10/15 цента! Естествено това зависи и от тематиката на сайтовете.

    Поздрави!

    11

    Тодор Христов 07.09.07 в 10:09

    Привет Пламене,

    Благодарен съм за коментара ти, тъй като той дава интересни цифри за успеваемостта на българските издатели, ползващи Adsense.

    Аз също събирам впечатления за ефективността на Adsense в български условия – както от моите сайтове, така и от чужди.

    Мога да споделя, че по данните, които даваш приблизително съм 10 пъти по ефективен от приятеля ти, от гледна точка на съотношение “брой кликове” / “приходи”.

    Не знам защо при хиляда клика получава само 5-6 долара – не е ли твърде малко това? Получава се под 1 цент на клик… Да не би да имаш предвид “импресии”, а не кликове?

    Рекламите на Изи Трейдър действително отстъпват много на Адсенс по отношение на CTR, но напоследък предприех някои промени в разположението на рекламите им и съм по-доволен. Разбира се, става дума за скромни суми, но пак е по-добре от нищо.

    12

    Тодор Христов 07.09.07 в 10:09

    Привет Яворе,

    Щастливец си ти – приходите ти растат, а при мен падат в относителна стойност. :)

    За последнте 2 месеца отчитам двойно понижение на средната цена на клик.

    Когато Google ASdsense стартираха преди около 2,5 месеца, кликове по 50 цента и дори близо долар съвсем не бяха изключение. Сега са си направо изключение.

    Надявам се, че след време цената отново ще тръгне нагоре, но тъй като не съм специалист, ще се радвам, ако някой с повече опит подскаже какви са предпоставките за това, освен по-големия брой рекламодатели.

    13

    Пламен Томов 07.09.07 в 10:09

    @Тодор,
    За кликове става въпрос, не за импресии.
    Моят човек дори твърди, че с увеличаване броя на импресиите, пада цената за клик. За това според мен си има обяснение. При 50k и повече импресии, се “извъртат” първо “скъпите” бидове, които поради цената са по-малко на брой. След което се появяват “евтините”.

    @Явор,
    Относно релевантността – на лекарския ми сайт – се показват реклами за щори, електроника, новини, подови настилки, екскурзии и чат пат за някой център за здравословно хранен. За цената на клик направо ми се плаче.

    14

    Явор Иванов 07.09.07 в 10:09

    Здравей Тошко!
    Принципно content network-а е едно диво създание, което трябва да контролираш. Мойте наблюдения сочат, че правилния SEO (от гледна точка разработване на сайта) може да доведе до степен, в която Google намира сайта по релативен на рекламите и дава повече пари… естество това твърдение може да подлежи на спор :)

    15

    Тодор Христов 07.09.07 в 10:09

    1000 клика и 5-6 долара наистина е малко, но като разделим 5-6 на 1000 се получава 0,5 цента, как е възможно това?

    Може би множество невалидни кликове?

    16

    Пламен Томов 07.09.07 в 10:09

    Кой знае, адсенс не дават обяснения. Поне при изитат е ясно за клик колко вземаш.

    17

    ilianskim 07.09.07 в 11:09

    Ne znam no klikovete v adsense namaliavat pri men osezatelno i to obratno proporcionalno na posetitelite mi za izitata nqma da govorq ot tqh ako nqmash pari za cigari moje da ti kupq nqkoi kutiq na mesec

    18

    Тодор Христов 07.09.07 в 11:09

    Ilianskim, успявам засега да събера за цигари. :) Но благодаря за предложението, не се знае дали няма да закъсам скоро!

    Явно при различните сайтове има различен (променлив) успех и все още е трудно да се каже еднозначно кое-как.

    Аз съм доволен, че успях да запазя нивата от преди 2 месеца в абсолютна стойност, като цяло вдигнах и CTR, леко. Човек трябва да се радва на малките неща. :)

    19

    Пламен Томов 07.09.07 в 11:09

    Искам да се извиня, че внесох леко недоразумение с тези 1000 клика. Не знам как съм запомнил тази цифра, но след като говорих с моя човек, се оказа, че сумарната му статистика е 400-500 клика за всичките му сайтове и приход около 12-13 долара на ден, което прави около 3 цента на клик. Което също не е никак много, като се има предвид ресурса (време, хостинг, СЕО), който се влага, за да докараш трафика на сайта.

    20

    Тодор Христов 07.09.07 в 11:09

    Така е “по-човешко” :)

    И все пак 3 цента е наистина ниско на фона на времето и усилията.

    Дано нещата се подобрят в близко бъдеще!

    21

    Пламен Томов 07.09.07 в 13:09

    Сега остава да се надяваме Г. да не ни баннат за разкриване на конфиденциални данни.

    22

    Тодор Христов 07.09.07 в 13:09

    Пази Боже! Почти нищичко не сме казали, а и не сме говорили с имена… :)

    23

    Явор Иванов 07.09.07 в 13:09

    Във всеки един случай освен директна реклама (рекламодателя идва и се договаряте) Google AdSense е най-печелившия източник.

    За това, че намаляват CTR може! С времете лоялните посетите стават “AdBlind” и не кликат. Само в много редки случай. Принципно всеки един сайт трябва да вземе лично решение (говоря за сайтове, който се изхранват от това нещо). Това решение е базирано на какво изкат уеб мастърите за посетителите си. Примерно старата версия на svejo.net или rubycorner.net (не си правя реклама просто не се сещам за други сайтове в момента) имаха/имат една лента, коята съдържа линк адове. Тази лента според мое и чуждо проучване е много добър начин да заблудиш хората и да им повдигнеш интереса също да кликнат там. Така може да се генерира по-добър CTR на рекламите, но понякога за сметка на потребителите. Ако искате да сте с чиста съвест към тях трябва да разделите рекламата добре от съдържанието както и да се наблегне над ключовите думи … в повечето случай е добре ключовите думи да са примерно в H1, H2 тагове за да може Google да зачете вашия сайт за по релативен и да даде повече пари естествено ;)

    Това бяха нахвърлени заключение от моя опит. Та замислете се над това как да засилите CTR и дали си заслужава стратегията, която имате. Също така въртене на облика на адовете привлича внимание и потребителите може да кликнат… Google имат няколко офицялни статии на тази тема препоръчвам всички да ги прочетат.

    24

    Galin Beowolf 02.10.07 в 17:10

    Всичко за Адсенсе на български лесно и рабираемо написано http://www.google-money.hit.bg

    25

    Николай Иванов 03.10.07 в 11:10

    Ето малко допълнение от мен (кореспонденцията ми с изитата) – това че превъзхождат адсенс са само тъпи глупости – думи, нищо повече. Вижте кореспонденцията за доказателство:

    2007-10-01 18:22:47 Николай Иванов Здравейте,

    Отпреди около 2 седмици имам едно регистрирано действие – покупка на домейн от superhosting.bg. Досега не беше отразено – очаквах след 1.10 да го видя, ако периода на отчитане е на края на месеца.
    Какво става със системата Ви?
    Как можете да ме убедите че нямам и други загубени плащания?

    Поздрави
    Николай Иванов

    2007-10-02 10:24:10 Администратор Здравейте, за месец септември имате общо 15 клика и нито едно действие или продажба.
    Ако сте извършили сам съответната покупка на домейна през банер на Superhosting, тя не е отразена в системата. IP-то с което ползвате акаунта в EasyTrader е блокирано и не се отчитат транзакции, извършени през него.
    Имате средно 1 клик на ден, което няма как да доведе до продажби или действия, така че няма причина да се тревожите за загубени плащания.

    Поздрави,
    Антон Павлов

    2007-10-02 14:11:25 Николай Иванов Здравейте отново,

    Помолих един приятел да ми купи домейн от superhosting.bg.
    Което не мисля че е нарушение на правилата – защото те имат реален клиент. Така че не е орязано от системата автоматично. Просто не е отчетено.

    Точно това ме навежда на мисълта че не се справяте с отчитането на подобно действие.

    Поздрави
    Николай Иванов

    2007-10-03 11:22:46 Администратор Здравейте,

    действията и продажбите се отчитат съвсем коректно, не сме забелязали никакъв пропуск.

    Моля, за в бъдеще избягвайте да купувате за себе си стоки или услуги през вашите собствени банери в Easy Trader. Ако желаете да се уверите в правилното функциониране на системата, генерирайте редовен трафик на вашия уеб сайт.

    Поздрави
    Антон Павлов

    2007-10-03 11:59:25 Николай Иванов Здравейте,

    И след като се отчитат съвсем коректно, къде е тази продажба, която направих както ви казах и за която си признавам? Тя щеше да е доказателството че системата ви работи.

    Но явно не работи – както почти всичко в България – големи думи без никакво покритие!!!

    Чакам бърз отговор без изрази от рода “Моля, за вбъдеще избягвайте…”, защото аз ви доказах че системата ви куца, а вие нищо не правите или не искате (така остават повече пари за вас). Това че не забелязвате пропуск след всичко което ви признах говори и че не ви пука най-вероятно, или още по-лошо – пропуските са умишлени!!!

    26

    Любомир Русанов 23.11.07 в 18:11

    Здравейте,
    Ако е закупен само домейн, няма да ви се отчете продажба в EasyTrader. Трябва се поръча хостинг и домейн или само хостинг.
    Моля пратете ми номера на поръчката за да извърша проверка и от наша страна.

    Поздрави

    27

    Николай Иванов 28.11.07 в 12:11

    Здравейте, г-н Русанов.

    Благодаря за предложението.
    В интерес на истината е закупен само домейн, но никъде във вашата страница не беше упоменато (сега вече може и да е), че тези 15% отстъпка, или колкото са там, не помня вече, важат само ако има и хостинг закупен допълнително.

    Това явно е скрита уловка, която е изгодна за вашите рекламодатели.
    Аз, както може да проверите, вече не поставям ваши реклами на този мой сайт, с който тествах (poponaj.com). Няма и да сложа повече никога.

    Но още тогава реших че за в бъдеще може би ще ползвам вашите услуги за един друг от моите сайтове. Както се вижда – ще ми е изгодно. Ще си поставя някакви скрити уловки, и ще получа добра реклама за не много пари :-)

    28

    Иван Иванчев 11.01.08 в 18:01

    Здравейте,

    хубава статия, но ще си позволя да коментирам някои неща.

    1. EasyTrader.bg не предоставя на рекламодателите си достъп до много големи информационни сайтове, големи новинарски сайтове и портали
    - Това не зависи само от нас, но работим по-въпроса. Големите новинарски сайтове, текстовите карета и високият CTR са взаимосвързани. Вече имаме решение по въпроса, остава реализацията. Има голям брой сериозни контент-сайтове при нас, които няма да изброявам. Ако някои има желание може директно да съпостави къде се появяват наши реклами и тези на Google, за да не голословим.

    2. EasyTrader.bg не предоставя на рекламодателите си реклама в Google
    - Това е сравнение на две други услуги. Ние пък предлагаме изработка на банери, Google не предлагат. Не е редно да се размиват така нещата.

    3. EasyTrader.bg не предоставя на сайтовете, които публикуват реклами по-висок Click Through Rate (CTR).

    - CTR на Google Adsense е за конкретния Ad, който съдържа няколко линка. CTR на един единствен линк в карето, не е повече от 1%. За който не разбира, често пъти човек клика всички линкове в една каре на Google, и оттам високия CTR. Тук пак опираме до текстовите карета, които са по-ефективни от гледна точка на уебматерите. EasyTrader поддържа такива, но в едно каре има един рекламодател, не са контекстуални и оттам ниския CTR. Работим по съвсем нова технология за текстови карета, която ще е по-конкурентна на Google Ads от сегашната ни.

    Една критика към Google и други подобни “контекстуални” платформи. Предлагат услуга, която не отговаря на описанието си. На малък пазар като българския, показването на истинска контекстуална реклама едва ли ще бъде осъществено някога.

    В заключение, въпросният материал (таблицата, в която сравняваме нашите услуги с тези на Google) е субективен, все пак ние сме го писали, за нашите лични цели. Хубавото е, че той поражда подобни дискусии, както и че българска компания си позволява да се мери със световен рекламен гигант като Google. A защо не и да го победи един ден, на локално ниво, разбира се.

    29

    Боне Крайненеца 11.01.08 в 20:01

    За който не разбира, често пъти човек клика всички линкове в една каре на Google, и оттам високия CTR.
    Не съм съгласен, и смятам че не е вярно. Ако търсиш нещо в самата търсачка, може и да кликаш на всички рекламни блокове вдясно, но от това никой който публикува Адсенс не печели. В същотото време, Адсенс юнитите които са по сайтовете представят контекстуална информация, и най-често се клика само на един от предоствените 1-4 реклами в един юнит. Имате ли някаква статистически данни с които да докажете твърдението си ?

    30

    Тодор Христов 12.01.08 в 09:01

    Благодаря много на Иван Иванчев за оставения коментар. От него разбирам, че EasyTrader работи усилено по въвеждането на нови услуги, от което в крайна сметка всички биха могли да извлекат добра полза – и Изитрейдър, и издателите, и рекламодателите.

    Може ли един въпрос във връзка с казаното в коментара, във връзка с новата технология за текстови карета, която ще е по-конкурентна на Google Ads от сегашната на EasyTrader.

    Дали рекламната политика на Google ще разреши това и ще бъде ли безопасно за издателите да публикуват такива реклами?

    Няма как да се отговори еднозначно на въпроса, защото зависи от Google, не от EasyTrader, но все пак – кодовете сходни ли ще са като на Google. Защото например кодовете на Neogen са 1:1 с кодовете на Google и по тази причина аз не бих рискувал да ги поставя (на Negogen), тъй като Google еднозначно забраняват това.

    Това е, предполагам, важен момент за повечето издатели.

    31

    Иван Иванчев 12.01.08 в 15:01

    “Дали рекламната политика на Google ще разреши това и ще бъде ли безопасно за издателите да публикуват такива реклами?”

    Благодаря за въпроса, много е уместен.

    Сегашното становището на Google относно конкурентните рекламни мрежи е както следва:

    “Competitive Ads and Services
    In order to prevent user confusion, we do not permit Google ads or search boxes to be published on websites that also contain other ads or services formatted to use the same layout and colors as the Google ads or search boxes on that site. Although you may sell ads directly on your site, it is your responsibility to ensure these ads cannot be confused with Google ads.”

    Интерпретацията на това е твърде широка. В общи линии трябва да се спазва тяхното условие, конкурентните реклами да бъдат форматирани в различен цвят или размер, особено ако се намират в ротация на една и съща банерна позиция. Това е в сила и за не-контекстуални реклами, както и за публикуване на текстови карета без border.

    Ние ще искаме от Google официално становище относно нашите нови реклами с текстови карета, когато те станат факт.

    Тъй като наблюдаваме подобни дискусии в други държави, с други конкурентни на Google рекламни мрежи, установяваме че в момента няма агресивно или монополно поведение от тяхна страна спрямо конкурентите им. Ние също не бихме си позволили такова спрямо тях или други наши конкуренти и това би трябвало да е нормалната пазарна практика.

    Относно Neogen или Etarget – “контекстуални” текстови карета с формат близък до този на Google, не мога да изразя становище, тъй като няма да бъде колегиално от наша страна.

    32

    стефан добрев 07.12.08 в 21:12

    изитрейдър са едни аматьори, чиято система първо не работи като хората , второ лъжат в статистиките в ущърб на рекламодатели и сайтодържатели. ако имате нерви и време направете си един акаунт като рекламодатели и един като сайтодържател , пуснете реклама на сайта си и после гледайте статистиката им и се забавлявайте.

    33

    Тодор Христов 08.12.08 в 08:12

    Стефан Добрев, това са много сериозни твърдения. Аз нямам наблюдения в качеството на рекламодател, само като издател, поне засега всичко ми изглежда съвсем нормално, но естествено – няма с какво да сравнявам.

    За какво отклонение става дума, според теб?

    34

    Иван Иванчев 08.12.08 в 11:12

    До: стефан добрев – Сигурно не сте информиран, че след всяко подобно твърдение, EasyTrader започва разследване, което ще завърши със съдебен процес срещи вас. Оттук нататък предстои да докажете правотата си.

    Г-н Христов , ще се свържем с вас, след набавяне на необходимите документи, за да установим самоличността на лицето, което публично ни обвинява в измама. Благодаря ви предварително за съдействието!

    35

    Тодор Христов 08.12.08 в 12:12

    Г-н Иванчев, всякакви твърдения, които не са подкрепени с факти, са дефакто голословни думи до доказване на противното, а интернет дава възможност за изказването на всякакви твърдения, от всякакви хора.

    Също така, всяка една компания има правото да защитава своето добро име и репутация, особено (но не само) ако става дума за злонамерени внушения.

    В този смисъл, напълно Ви разбирам – съвсем не е приятно на никого (в т.ч. и на мен) да чете по свой адрес или по адрес на фирмата си тежки думи или твърдения, неподкрепени с конкретни факти.

    36

    Калоян К. Цветков 08.12.08 в 13:12

    Извън спора между г-н Иванчев и г-н Добрев, тук има нещо интересно като казус: да се дадат ли Алабала.орг данните за Стефан Добрев записани в сайта ? Според политиката за поверителност, г-н Иванчев трябва да се опита да намери г-н Добрев по друг начин, защото:
    … че горепосочената информация, както и e-mail адресите, които оставяте в Alabala.org при оставянето на коментари и при абонамент за RSS по е-мейл се използват единствено във връзка с нормалното функциониране на Alabala.org и не се предоставят на трети лица…

    http://alabala.org/privacy

    Не искам да вземам страна в спора, а просто да подчертая, че колкото и да не се харесват анонимните коментатори, не може да се преследват по този начин.

    37

    Kaloyan Mironov 11.10.09 в 13:10

    EasyTrader пуска статия, че са по-добри от AdSense… Интересно ми е ако от Google напишат същата статия, дали easytrader пак ще са по-добри?! :) Аз лично съм ползвал и двете програми и изводът ми е, че с бг сайт много трудно се правят каквито и да е пари от реклама…. Давам пример: българските ми сайтове “печелчт” около 70-80$ на месец, а само един en сайт ми докарва до 5-6 пъти повече приходи…. Иначе твърдо за AdSense
    Поздрави!

    38

    TheCrazyBastard 14.12.09 в 00:12

    Здравейте! Интересен ми е спорът между това дали Google Adsense или EasyTrader са по-коректни, изследвайки ги чисто любителски от всички страни. Тъй като досега си карам на Google Adsense и виждам, че приходите ми са изключително малко, може да се да поради малката посещаемост, малко над 500 уникални дневно, или от гледна точка на малкото разнообразие на рекламодатели за бг аудиторията, както и да е, бих желал да опитам и услугите на Easy Trader. В същото време обаче, тъй като чета и то не само тук, че в крайна сметка повечето си остават на мнение За Гугъл, бих искал да попитам, тъй като виждам, че Вие сте по-запознати тук относно следното: Възможно ли е на една страница(сайт) да има едновременно реклами и от 2те конкуренти в случая фирми, дали не противоречи в условията им на поверителност или както там се наричат, т.е. един собственик на сайт може ли да ползва и двете системи за увеличаване на приходите си чрез клик и т.н., без това да противоречи на предварителния договор със съответните рекламодатели.

    39

    Тодор Христов 15.12.09 в 15:12

    Да, възможно е, няма проблеми, конкретно за Адсенс и Изитрейдър.

    40

    Васил 20.04.10 в 17:04

    Регистрирах се в Google Adsense и според тях трябваше
    до една седмица да получа уведомление на емейла дали
    съм одобрен или не …. ЧАКАМ ВЕЧЕ ЧЕТВЪРТА СЕДМИЦА!!!!

    КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

    Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.


    7 − four =